Priprema i uređuje: Marina Ostrugnjaj, učiteljica tehničke kulture
Putovanje čudesnim svijetom tehnike započinje za učenike predmetne nastave u petom razredu i traje do osmog razreda osnovne škole. Nastava se provodi u blok satu svaki drugi tjedan, a razlikuje se poučavanje na tradicionalno i aktivno te se ono na satu tehničke kulture neprekidno izmjenjuje. U metode tradicionalnog poučavanja spadaju predavanja učitelja, izlaganja, frontalna nastava, video, prezentacije i slično dok u aktivne metode poučavanja spadaju praktični rad, skupni rad, pokusi, mjerenja, tehničko crtanje, rad s računalom i drugo. Nastavne cjeline koje se usvajaju kroz sve četiri godine od osnovnih sadržaja u petom razredu pa do najsloženijih sadržaja u osmom razredu su:
- tehničko crtanje
- materijali
- energetika
- tehničke tvorevine
- informatika.
Provođenjem radnih vježbi učenici spoznaju da se planskim radom i redom uvijek može postići zadovoljavajući ishod. Poticanje stvaralaštva i sposobnosti oblikovanja pojedinačnim pokazivanjem osobnih mogućnosti i pronalazačko rješavanje problema. Razvoj mogućnosti predočivanja pri sustavnom rastavljanju sklopova te planiranjem i projektiranjem objekata. Razvoj svijesti o zdravlju i sigurnosti pri uporabi alata i obradbi materijala te razvoj fine motorike.
Mladi tehničari
Izvannastavna aktivnost odvija se svaku srijedu 7. i 8. sat za učenike od 5. do 8. razreda. Učenicima se omogućuje proširivanje znanja i dopuna nastavnih sadržaja koje usvajaju na satovima tehničke kulture. Učenici spoznaju osnove suvremene tehnike i tehnologije te stječu praktične vještine.
Osposobljavanje učenika za prepoznavanje, izradu i primjenu tehničkih tvorevina u svakodnevnom životnom okruženju. Pri izvođenju radnih vježbi i izradi tehničkih tvorevina nastaju otpadci, a održivi razvoj pretpostavlja nastanak života i rada na istom lokalitetu.
Zajednički rad u skupini, poticanje snošljivosti i međusobnog poštovanja pri izradbi izratka, razvijanje pojedinačnih sposobnosti i odgovornosti za učinjeno, profesionalno usmjerenje u međusobnom razgovoru učenika pri zajedničkom radu na zadatku.
Program predviđa kontinuirano korištenje alata i pribora pri obradbi materijala. Učenici izrađuju uporabne predmeta od različitih materijala prema vlastitom odabiru. Izrada uporabnog predmeta je tehnološki proces koji je zahtjevniji s obzirom na starost učenika.
Područja tehnike koja se savladavaju na grupi Mladi tehničari:
Graditeljstvo
- usvajanje tehničkih znanja i vještina iz programa obrada materijala: drvo, plastika, guma
- vježbe iz tehničkog crtanja u graditeljstvu
- izrada modela iz područja graditeljstva, graditeljskog modelarstva i maketarstva
Prometna tehnika
- usvajanje tehničkih znanja i vještina iz programa automodelarstvo, raketno modelarstvo, zrakoplovno modelarstvo
- izrada modela iz područja automodelarstva, zrakoplovnog modelarstva, raketnog modelarstva i brodomodelarstva
Robotika
- usvajanje tehničkih znanja i vještina iz programa robotika, primjena, vrste, pogon i osjetila robota
- vježbe iz programiranja robota u robopro programu
- izrada modela robotskih kolica i modela robota po vlastitoj ideji
Strojarstvo
- usvajanje tehničkih znanja i vještina iz programa strojarstvo, primjena i vrste strojeva u svakodnevnom životu
- vježbe iz tehničkog crtanja u strojarstvu
- izrada modela iz područja strojarstvo od metala i plastike.
KORISNE WEB STRANICE O TEHNIČKOJ KULTURI